måndag 6 september 2010

funderingar

Varför är det så att vissa personer har så stora problem med att vara ensam? Så fort den gamla relationen tar slut så flyger dom in i nästa med första bästa villiga person och tror att det ska fungera? Hallå!! Dessa människor bearbetar aldrig sina gamla relationer, reflekterar över vad som gick fel, vad man kan förbättra och ta tag i så att nästa relation blir lycklig, fungerande och framför allt hållbar. Tror att det handlar mkt om bekräftelse- relationsmissbrukare kan inte bekräfta sig själv utan måste ha någon annan som gör det och då ofta i form av en partner. Denna partner bekräftar, ger kärlek och trygghet och personen ser sig sedd och värdefull. Varför stannar man inte upp i stället och verkligen funderar på vad det är som gör att ens relationer inte fungerar? att man verkligen rannsakar och jobbar med sig själv för att i framtiden kunna landa i en relation som är bra för en. Många stannar också kvar i dåliga relationer just av rädsla för att vara själv och då bli tvungen till att verkligen se sig själv och ta tag i jobbiga känslor och bearbeta dom.

Jag är otroligt glad över att jag inte har några som helst problem med att vara själv. Njuter av att vara själv och bara ha mig själv att tänka på. Skulle aldrig stanna i en relation som inte känns bra eller bara haffa första bästa på ex internet och hoppas på att det ska fungera. Det kommer aldrig att fungera om man inte först tycker om och accepterar sig själv! Jag vet vad jag vill ha ut av en relation och är mkt hellre singel än att vara med fel person. Jag är bara värd det bästa och tänker heller inte nöja mig med mindre. Jag njuter av att bara vara ensam och läsa, blogga, skriva, musicera, måla osv även om jag såklart uppskattar trevliga människors sällskap mellan varven. Visst vore det underbart att träffa den stora kärleken men tills jag gör det tänker jag njuta av livet i allafall med allt vad det innebär. Jag har många vänner bra kontakt med min familj/släkt och meningsfulla intressen-och såklart kissen! Singel är absolut inte = ett fattigare liv. Jag vet att det är rätt då jag ser honom! Har upplevt den sortens kärlek en gång förut i mitt liv så jag vet hur det ska kännas och vara :)
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar