tisdag 7 september 2010

Saker

Saker jag borde vara intresserad av men som jag inte är...

1) Valet. Vem ska man tro på och vem ska man rösta på och vem lovar vad och hur gör djur?
2) Mina fonder/aktier. Ingen aning om vad jag köpt eller hur dom går eller inte går, om jag ska byta eller lägga i korg eller var dom placerar eller inte placerar. Det talas om högrisk och lågrisk och mixat och omixat och om börsar hit och dit och ner i diket.
3) Bilen- tror det börjar vara dags för service och borde kolla behållare och göra en undersökning av den. Dessutom är mina sommardäck helt blankslitna så nya borde ju vara på sin plats. Varför är det så enkelt att köpa 10 toppar medans att köpa sommardäck inte är så högt prioriterat och känns onödigt?
4) Min hälsa. Måste börja äta bättre, motionera mer, äta mindre socker, stressa mindre, bära mössa då det blåser och långkalsonger på vintern, dricka mera vatten (vatten överhuvudtaget)
5) Min gitarr. En sträng har gått. Det sa bara poff. Måste man lämna in den på verkstad nu? Hur fasen byter man strängar? Är det dyrt?
6) Min dator. Varje gång jag slår på den så låter den högt och dessutom borde jag uppdatera virusprogram tydligen för den tjatar hela tiden om det. Maaaaaagnuuuuuuus!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar