onsdag 22 september 2010

Gunde

Nu måste jag ju bara lägga till en ny favorit på min lista över personer man borde ha i garderoben. Gunde!! Har ifos alltid haft ett gott öga till honom men efter kvällens Berg flyttar in kan jag nästan tänka mig att ingå äktenskap med självaste grötkungen. Höll på att skratta på mig åt hans lilla bok där han skriver upp saker han ska göra med prioritering A, B och C samt hur länge varje sak beräknas ta. A står för hög prioritet och C för saker med längre prioritet. Finns det någon människa som är lika effektiv som Gunde? Från fullt påklädd till avklädd-dusch och påklädd igen på 1 min och 28 sekunder. Säger väl allt? Tänk att bara öppna garderoben, släppa ut Gunde och höra honom ropa INGENTING ÄR OMÖJLIGT! Skynda, skynda! en morgon då man knappt får upp ögonlocken och är lika morgontrött som en väderbiten utter under djup narkos. Vid närmare eftertanke hade han nog åkt på en liten snyting då, nåt säger mig att jag nog hade haft lite svårt för hans hurtiga uppsyn och käcka sätt en arla morgon. Men vill han gifta sig så kan jag ta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar