måndag 27 september 2010

nytt liv

Jag och katten har börjat vårat nya liv idag. Jag brukar göra det på måndagar men det är första gången för katten :) insett att det är mkt enklare för honom att börja ett nytt liv då han helt enkelt bara får det jag serverar och inte har möjligheten att gräva i kylen själv. Gud vad enkelt han har det då! Dock vet jag inte om gräddfil hör till en katts nya liv? Men kokt fisk är nyttigt så det har jag kokat åt honom. Igår fick han stekt palt med massa smör och fläsk och kan säga att det var uppskattat, men då hade ju inte det nya livet börjat. Min plan var att dricka Nutrilett ett par dagar men näää....höll på att svälta ihjäl då klockan var runt 18 så åt en nyttig middag med mkt grönsaker. Tror även att man blir friskare fortare om man äter nyttig mat och inte bara dricker Nutrilett. Ibland har jag tur då jag tänker. Tycker dock inte att kissens vikt är för hög ännu-han ser välmående ut och är fin i pälsen men han har def gått upp i vikt sedan han kom hem från sitt äventyr. Kan hända att han blivit lite bortskämd ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar