fredag 17 september 2010

Mitt parti

Eftersom jag inte tycker att dom partierna vi kan rösta på bedriver nog bra politik så har jag startat ett eget parti. Inte många som vet om mitt parti ännu men jag tror att jag kan komma in i rikstan under nästa mandat period. Partiet heter som sig bör Lindabbpartiet och nedan följer punkter på förändringar som jag lovar att genomföra om ni stöder mitt parti.

1) Pensionärer ska få ut 99% av sin bästa månadslön i pension
2) Skolklasser ska bestå av högst 15 barn och tre välutbildade lärare
3) Tandvård, sjukvård och annan vård ska vara gratis
4) Sänkta skatter till alla
5) Ingen hetsjakt på sjuka människor
6) jobb åt alla med bra lön
7) Rädda alla djur som har det dåligt och ge dom ett kärleksfullt hem
8) Inga plågsamma djurförsök
9) Hårdare straff!( utan möjlighet till att komma ut efte halva tiden) till djurplågare, pedofiler, mördare och andra idioter! Dom riktigt hårda brottslingarna får en enkelbiljett till någon väldigt avlägsen ö eller planet.
10) Full lön med 6 timmars arbetsdagar mån-ons
11) Ett gratis föl åt alla med betald stallplats
12) En egen Inga åt alla
13) En egen Dr Phil i garderoben
14) En bra miljöpolitik samt djurpolitik
15) Alla barn som bor i familjer där det förekommer missbruk/misshandel/övergrepp får ett nytt kärleksfullt hem på landet med en egen ponny, hundvalp, bad och lek och blir adopterade av dom bästa stödfamiljerna där dom får livslång kärlek och trygghet
16) Dagisgrupperna består av 10 barn och 3 förskolelärare
17) Inga köer till sjukvården och bra sjukvård till alla
18) Inget krig/konflikter/våld i något land och alla länders befolkning ska ha mat, skola, trygghet, vatten, bostad och ett värdigt liv
19) Inga naturkatastrofer
20) Godis och slisk blir nyttigt- gurkor blir onyttigare
21) Gratis tip-top till alla
22) Två gratishyror om året
23) Pensionärer ska givetvis få bo med varandra även om bara den ena behöver vård
24) God och nyttig mat åt pensionärer, dygnet runt bemannade boenden med gott om personal.
25) En kvalitetsdag med ex spa-behandling en gång i veckan (gratis) till alla.
26) En betald utlandsresa per år och familj
27) 8 veckors betald semester
28) 98% av alla sjukas (på riktigt) bästa månadslön.
29) Fler bostäder
30) Gratis utbildning utan lån.
31) Barnbidrag samt bostadsbidrag höjs
32) En egen kock samt PT till alla

Ja detta är mina ideer för mitt parti- vad tycker ni? har inte riktigt kommit på hur allt ska finansieras men jag jobbar på det. Rösta på Lindabbpartiet!

4 kommentarer:

  1. Å, vilket drömparti! Har ju letat och letat med inte hittat ngt. Men nu, fantastiskt. Hittar dock inget om invandrar politiken? Får dom goda, drivkraftiga och dom som verkligen behöver hjälp stanna? och de som inte kan hålla sig till lagen får åka med de andra djurplågarna, pedofilerna mfl till den där ön? Samt jobb åt alla, vilket parti. Du har min röst iaf. =) Kram E

    SvaraRadera
  2. Ja självklart får dom goda och behövande stanna. Dom som begår brott åker ut! Dom får åka till samma ö eller planet som dom övriga brottslingarna. Har dock ingen aning om var alla ska bo och vad alla ska jobba med. Finns rätt många problem inom invandringspolitiken som behöver lösas! Förorter med många blandade kulturer och människor som inte har nåt jobb tror jag inte är någon lösning i allafall...

    SvaraRadera
  3. Ha, ha ja det partiet hade jag också röstat på ;)
    /M

    SvaraRadera
  4. trevligt! Om 4 år har ni chansen :)

    SvaraRadera