söndag 19 september 2010

Sugar

Det kan nog hända att jag har fått en släng av sockerberoende. Klarar mig utan problem utan godis/slisk några dagar men sen är det kört. Sön-to går rätt bra men sen spårar det helt ur fredag och lördag då jag t.o.m går upp på natten och äter godis! Inte nog med det... har ju blivit smått beroende av salmiak tuggummin. Vad gör jag? jo jag vaknar mitt i natten, alldelens yr i mössan, tar 4 tuggummin och tuggar frenetiskt halvt i sömnen. Får anstränga mig att hålla mig vaken för tugga det ska jag! Då jag är nöjd tar jag ut tuggummit och lägger mig igen och somnar på typ 3 sekunder. Antingen är jag väldigt sockerberoende eller så får jag ta och kolla upp mitt blodsocker så att det inte är nåt fel med det?
På dagarna är jag sällan sugen på slisk men kvällarna! Wojne wojne.

Nu har vi röstat allihopa här på jobbet ( nästan alla) så nu ska vi följa valvakan på tv och äta lite gott... nä just ja! här blir det inget gott :( Buhuuuuuuuu. Har varit väldigt intressant helg med många givande diskussioner om politik osv kul med olika åsikter om saker och ting.Tror aldrig jag pratat så mkt politik i mitt liv då det inte varit något favorit ämne direkt men i år känns det intressant...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar