onsdag 22 september 2010

Mark

Tänk om man hade en alldelens egen Mark Levengood. Han är ju bara helt fantastisk. Han hade kunnat sitta på min sängkant och läsa sagor med mumintroll dialekt och jag hade somnat så gott. Han är bara så charmig, verkar så genomsnäll och han Jonas har allt gjort ett riktigt kap. En Mark, en dr Phil, en massör, en kock samt en tekniker i garderoben borde vara en rättighet för alla människor. Bara att ta fram vid behov. Väldigt praktiskt!

Idag blir P 36 år. Grattis gumman! Min farfar skulle också ha fyllt 81 år idag om han varit i livet. Har tänt ett ljus vid hans fotografi, han var en riktigt fin människa. Vi har pratat om livet, spöken och döden idag på jobbet. Känns rätt skrämmande att man en dag inte har sina föräldrar i livet- det vill jag inte ens tänka på. Är så tacksam över att jag ännu har dom flesta av mina nära och kära omkring mig. Men det känns obegripligt att allt detta tar slut en dag, gäller att leva livet här och nu och man vet aldrig då någon tas ifrån en så ge varandra en extra kram!

1 kommentar:

  1. Bra tänkt gumman, man vet alldrig vad livet ger en runt hörnet. Ta vara på dagen idag imorgon kan det vara försent. Hur gör man? egentligen borde man få en bok, kanske gunde kan skriva en? om hur man prioriterar sin dag bäst, ifall ngt tråkigt kommer att hända imorgon... Carpe Diem
    Kram Moster E

    SvaraRadera