fredag 24 september 2010

H som i helg

Äntligen fredag. Jag som är ovan jobba mkt har jobbat alldelens för mkt denna vecka. Tur jag är ledig tills på onsdag så jag hinner vila upp mig ;) Mitt jobb är ju inte särskilt fysiskt anstängande men det kan vara psykiskt påfrestande mellan varven. Man ska motivera/övertala/ge feedback//lyssna/ge råd/hjälpa praktiskt/stötta vid kontakt med nätverk och myndigheter mm och finnas till i deras dagliga liv. Dom dagarna man inte själv har en bra dag kan man bli rätt trött i huvudet och våra kunder läser av en på en gång om man kommer dit och själv har en sämre dag. Måste säga att jag i allafall har ett toppenjobb som passar mig och min sjukdom utmärkt då jag själv också har en del erfarenheter av ohälsa samt då det inte är så fysiskt. Har även jättefina arbetskamarater!

Nu blir det till att vila en stund och sen åka och lämna filmen, handla och röja i lägenheten. Förstår inte vem det är som är in hit och stökar till hela tiden och river ut kläderna från garderoben?! omoget! (om du läser detta) Resten av kvällen ska jag bara stirra i soffan ev med ett glas rött och ha fötterna på bordet och se idol. Sova lääänge i morgon och sen stan/fest och bus :)

Reflekterade idag över att min Zambo inte kommit in med en endaste liten fågel/mus sen hans 4 veckor långa expedition "mitt i naturen". Han kanske är botad för alltid? Så då vet ni andra som har jägare till katter- släpp ut dom 4 veckor i skogen, hämta hem dom och sen- no more birds :)
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar