tisdag 21 juni 2011

frakturer

Har haft ont i foten en längre tid. Mitt önskemål var att få cortisonsprutor på insidan och utsidan av fotleden för att förhoppningsvis få mindre ont. Igår ringde en sköterska från reumatologen och sa att min läkare inte ville ge någon cortisonspruta utan att jag skulle massera in ex voltaren gel två gånger per dag. Vi pratade en stund och jag frågade tillslut om det fanns någon anledning till att jag inte får någon spruta (brukar alltid få) då säger sköterskan att jag har två frakturer!? i foten som håller på att läka. Jaha! liksom... när hade dom tänkt informera mig om det? när och hur fick jag dom? Hade dessutom en gammal fraktur som nästan var läkt. Inte konstigt att jag har haft ont om jag har tre frakturer i foten... ska man inte avlasta med kryckor då? varför hörde ingen av sig då dom fått röntgen svaren från röntgen jag gjorde förra veckan på foten? Jag slutar aldrig förvånas över den svenska sjukvården.... suck!
En liten förklaring till att man inte kan ta cortisonsprutor är att cortison försvagar skelettet och inte är bra att spruta in då frakturer håller på att läka.
Ge mig semester! eller det har jag ju förresten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar