torsdag 9 juni 2011

sommar!

Oj vilken värme vi fått! :) Det var nästan för varmt för att sitta på balkongen. Men när det är sol och varmt och man är ledig så sitter man där i allafall för det hör liksom till. Tror dock att jag har fått lite för mkt sol på mig idag för känner mig lite vimsig och trött som ett helt ålderdomshem.
Tog sommarcykeln och cyklade till kolonilotterna. Hjälpte mamma med att klippa gräsmattan och rensa lite ogräs. Mamma var inte där då jag kom men det var hennes granne som är en trevlig kvinna. Vi pratade lite och hon stod och försökte få igång vattenslangen och kranen är alldelens vid mammas lott. Men det blev nåt baktryck så hon råkade i stället duscha mig med iskallt vatten. Mig gjorde det inte så mkt- blev mest förvånad över det kalla vattnet som kom mitt i allt men den stackars kvinnan höll på att skämmas ihjäl. Vet inte hur många gånger hon bad om ursäkt. :) tyckte det var lite uppfriskande i värmen med en liten dusch.

Varit lite orolig då katten lyst med sin frånvaro sen igår kväll. Han brukar alltid komma hem på morgontimmarna och sen sova halva dagen. När jag kom hem i kväll så låg han i sin fotölj. Pust!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar