onsdag 15 juni 2011

krystad konversation

Det finns tillfällen då jag verkligen inte uppskattar att "torrprata". Ett sånt exempel var idag. Om man ligger på en brits med en slang i rumpen och blir uppfylld av konstrastmedlel och luft så har man ingen vidare lust att berätta om vad man ex ska göra på semestern eller om vilka fritidsintressen man har. Förstår att läkarens avsikter var goda men om du är mag/tarm/röngenläkare och läser detta så kan jag informera om att patienten mest troligt hellre vill vara tyst i ett sånt läge. Man har liksom liiiite svårt att koncentrera sig och focusera på ett samtal om man samtidigt tror att man håller på att sprängas och explodera likt en ballong.
Ni får ursäkta om mitt inlägg känns lite "magstarkt" men jag har aldrig varit den finkänsliga typen.

Nu lite kvällsfika och sen sova sista natten på jobbet för några veckor. Har nog redan tagit semester i skallen för är mer förvirrad än vanligt. Satt och gick igenom räkningarna idag, gjorde nåt annat en kort stund och sen var räkningarna bara borta. Sökte och sökte och trodde jag blivit helt galen men hittade dom tillslut i jobbväskan... alltså den jag skulle ha med mig till jobbet.

I helgen ska jag bli millionär. Sådeso! Boden travet nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar