tisdag 15 januari 2013

fängslande.

Jag är så glad att jag kom mig iväg till "tjejgruppen" som hålls varje tisdag där jag går på behandling. Gruppen bestod bara av tre andra tjejer samt av terapeuten. Det var litet och intimt och det var skönt att få berätta sin historia och givande att höra deras. Två tjejer var medberoende och en av dom levde tillsammans med en missbrukare och den andra höll på att ta sig loss från ett förhållande med misshandel- fysisk och psykisk. Jag och en till tjej var där som f.d beroende/medberoende. Jag är även medberoende då jag har en nära anhörig som missbrukar.
De andras berättelser var verkligen helt otroligt fängslande och hade kunnat sitta där i timmar. Det gav mig så mycket och det är helt otroligt vilka helomvändningar en människas liv kan ta. En av tjejerna har gjort en resa från Stockholms innerstads skitiga toaletter, överdoser och häng på plattan till total avhållsamhet och ett helt nytt liv här i Luleå. Hon bara sprudlade av positiv energi.
Längtar till nästa tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar