onsdag 30 januari 2013

hår å sånt

Resultatet av min hårfärgning blev orange med stort O. Bara ta på sig en mössa och dra huvan över skallen och åka till Coop för att köpa färg igen och hoppas på ett under. Det är faktiskt ett mirakel att mitt hår sitter kvar efter alla behandlingar jag utsatt det för. Nu är det hyfsat ok men för gult för min smak. Får försöka bättra på resultatet här fram över då håret fått återhämta sig lite.

Har städat och donat lite idag och varit och hälsat på mamma i kväll. Hon var lite piggare men fortfarande tagen av behandlingen och lunginflammationen. Nu har hennes hår börjat falla av :( Hon verkar dock ta det ganska bra. Hon är så fin ändå. Med eller utan hår. Just som hon börjat återhämta sig är det dags för en ny behandling på måndag. Hoppas bara att hon klarar den bättre och utan att få någon allvarlig infektion denna gång.

I morgon är det dags för min egen påfyllning i form av remicade i Sunderbyn. Funderar starkt på att ta bussen då det verkar bli snöstorm och dessutom har jag bara en fungerande vindrutetorkare. Skulle tagit prover idag inför infusionen men det blev inte av. Får ta dom i morgon före dom sätter igång med droppet.

Nä nu hörde jag definitivt limpmackor med ost och the. Sen tänkte jag börja se boxen jag fick i brevlådan :)

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar