fredag 18 januari 2013

vinterskrud

Det var så otroligt fint ute idag. Var bara tvungen att åka och fota lite. Skickade ett sms till min kollega Eva där jag frågade om hon skulle följa och fota träd. Hon trodde nog att jag blivit religiös eller att det helt snurrat om. Det har det nog också. Titta vad ni missar alla släktingar söderut som envisas med att bo i ex Halmstad. Lika bra ni flyttar hem igen.




Efter min fotosession åkte jag förbi Ica och handlade. Kände starkt på mig att mamma behövde sällskap så köpte blå rosor för att pigga upp henne lite då hon lät så nere och hade så ont då jag tidigare pratat med henne. Hon låg och vilade då jag kom och hon sa sen att hon bara väntat på att jag skulle komma. Skulle bara stanna en stund men Fredrik kom förbi med gullungarna och Sofia kom lite senare och besöket slutade med Pizza för dom stora och hamburgare för den lille (Kid) och den allra minsta drack bara välling då han är ganska mycket för liten för hamburgare och pizza ännu. Hjälpte mamma att dela medicinen i dosetten så att hon inte missar eller tar dubbel dos som är ganska lätt att göra om man är omtöcknad av morfin. Hon var ganska nere och det syntes att hon hade ont när jag kom men när jag for så var hon mycket gladare. Kid och Lion är ena riktiga vitamininjektioner/lyckopiller! Hade handlat grillad kyckling och är glad om jag någonsin får bort den lukten från bilen. Mamma stod i fönstret då jag åkte och skulle demonstrera detta så pekade på bilen och höll för näsan och flaxade med armarna... hon förstod inte vad jag menade och jag undrar vad grannarna tänkte...

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar