torsdag 17 januari 2013

stolt

Idag har jag haft möte med min socialsekreterare samt med min drogterapeut M. Eftersom det är socialförvaltningen som bekostar min rehabilitering så har dom också ansvar att följa upp det hela. Jag har hittils varit ganska "billig" eftersom jag blivit drogfri i öppenvården och inte legat inne på något behandlingshem. Där en period då det var som mörkast och då jag även fick svår depression med ångest så var det lite oklart om jag skulle klara det i öppenvård men än så länge går det :) Vi har möte med socialsekreteraren en gång i månaden ungefär och då skriver M en skriftlig redovisning om hur det går och idag fick jag ganska bra "betyg" :) Känner mig faktiskt ganska stolt över mig själv om man får säga så. Nedan ett litet utdrag:

Linda skrevs in hos City öppenvård 2012-07-12 för att genomgå grundbehandling p.g.a tablettmissbruk.

Linda har gjort stora framsteg sedan inskrivning. Har successivt gjort sig av med olika preparat och börjat delta på NA och AAs möten samt varit med i vår kvinnogrupp i syfte att fortsätta sitt aktiva valda tillfrisknande fysiskt och psykosocialt. Fram till idag är jag imponerad av hennes beslutsamhet och viljestyrka och även villigheten att använda sig av de nya insikter och fakta som hon tar del av. En mycket stark insats så här långt.

1 kommentar: