onsdag 30 januari 2013

Hästar å sånt

Blev en sån där riktigt härlig eftermiddag. Maria svängde förbi här före stallet och hade med sig semla. Det var så gott så hälften hade varit nog. Hade lätt kunnat äta två. Sen åkte Maria till stallet för att göra i ordning Ferro för markarbete och jag åkte och hämtade Pernilla på hennes jobb och därefter blev det en tur till stallet. Jag fick äntligen träffa Thåtte. Var så längesen! Han var sig lik och lika vit och hungrig som vanligt. Sen tittade vi på lektionen med hjärtat i halsgropen. Det var två nya hästar med och en av dom verkade tro att det stod dans på schemat med blandade hopp och skruvar. Han gick in i väggar, snurrade runt och stampade med båda benen. Ellen verkade inte ett dugg rädd utan satt där och styrde honom som hon inte gjort annat i sina dagar. Själv skulle jag definitivt klivit av och skyllt på att jag hade en extremt viktig tid att passa. Handbollskvalet eller nåt. Man kunde dock se att hästen hade fint steg och kan nog komma långt på dressyrtävlingar om den stannar innanför staketet. Vet inte hur det är med den saken. Jag och Pernilla kom då fram till att det är extremsport vi utövar. Tufft va ;)

Sen åkte vi och storhandlade på kvantum. Rev ut sushi över halva disken och låtsades som det regnade. Pernilla kände sig krasslig och jag köpte hårfärg. Nu var det dags för blont igen. Sitter just nu med färgen i håret och upptäckte sen att jag glömt tillsätta två blonderingspulver påsar! Var två påsar i varje förpackning. Det har det väl aldrig förut varit? Får alltid använda två förpackningar. Känner mig en aning orolig för resultatet just nu.... Blandade bara en påse med vätskan. Hoppsan! Pernilla påstår att jag aldrig läser bruksanvisningarna och det verkar ju inte bättre.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar