måndag 28 januari 2013

Tvättmaskin

Så har då den dagen kommit då jag äntligen blivit med tvättmaskin. Det verkade vara ett dyrt och omöjligt projekt men tillslut löste sig allt. Saken är den att mitt badrum är väldigt litet och innehöll ett badkar. Först skulle därför badkaret ut då inte båda ryms. Lulebo tar 400 kr för att hämta ett badkar! Sen skulle jag ta mig till Storheden och välja ut en tvättmaskin som sedan skulle fraktas från affären och in i lägenheten och installeras. Gärna utan att någon skulle dö av en elstöt och utan att helt ruinera mig. Ringde en elektrikerfirma på morgon och dom skulle ha 3000 kr för att installera maskinen! Hick!

Allt löste sig så bra tillslut. Sofia och Fredrik ville ha mitt badkar så dom fixade en bil och vi åkte ut till Storheden för att hitta en maskin. Den jag ville ha fanns inte inne så Sofia lyckades pruta ner en annan maskin som var mycket bättre med 500 kr. Hur bra som helst! Jag prutar inte ens i Turkiet...Skulle aldrig komma på tanken att pruta i Sverige men tacksam att S kom på den tanken :) Sen lånade vi en kille som S och F känner som hjälpte till med att bära upp och ner maskin och badkar och idag har F varit och installerat den åt mig. Gissa om jag tvättar just nu? Det känns så befriande att ha löst tvättfrågan då jag inte kan springa i tvättstugan som är typ en kilometer bort med stentrappor utan hiss.

Fin va!  Toppmatad väldigt smal variant.


3 kommentarer:

  1. Det kommer en faktura sen på ca 6000kr för el å vatten dragningen:) /Bror

    SvaraRadera
  2. Jo jag glömde säga att det även kommer en faktura på badkaret för 6500 men vi kan stryka hela skulden. Det var nämligen ett väldigt speciellt badkar med skitiga kanter och en och en annan avlagring. Detta gör så att badkaret håller i minst 40 år. Det finns inte många badkar med den standarden längre. /Sys

    SvaraRadera
  3. Vilken fin maskin du blivit med. Min son är ju lite sugen på en, trots att deras tvättstuga är närmare och han är frisk i benen =) Vågar jag fråga vad du fick ge för den?
    Snäll bror å hans sambo är, som hjälpte dig =)

    Varm Kram, Moster

    SvaraRadera