fredag 4 januari 2013

Nytt år.

Nytt år, nya drömmar, förhoppningar och nya mål. Jag hoppas att 2013 blir långt mycket bättre än 2012 som till största delen bestod av sjukdomar, förtvivlan och hopplöshet men också av stor personlig utveckling samt avveckling av destruktiva mönster som påverkat mitt liv väldigt negativt. 2012 föddes även Sofias och min bror Fredriks andra son Lion som bara är så bedårande och bror Magnus med sin Sofia förlovade sig.

När det gäller min egen hälsa så tror jag knappast att det kan bli sämre än vad det var förra året och det skulle vara väldigt konstigt om jag inte skulle få en ny knäled samt kunna börja jobba lite och komma igång med lite träning. 2012 kändes som en enda stor väntan på att återfå mitt liv eftersom jag varken kunnat jobba eller utöva mina intressen p.g.a misslyckade och ej utförda operationer/infektioner. Har haft väldigt ont mellan varven eftersom knäleden är helt söndertrasad och med ett obrukbart ben blir man ganska begränsad.

Eftersom jag själv varit så dålig hela förra året både psykiskt och fysiskt så tog jag mammas diagnos extremt hårt och landade i ett stort mörkt hål. Cancer diagnoser tar man väl aldrig bra men hade liksom ingen styrka kvar då mamma blev sjuk så kunde inte alls hantera det. Hanterade det på ett sätt som inte alls är bra. Känner mig lite starkare nu och har hyfsat bra dagar emellan åt men går omkring med en ständig rädsla för att sjukdomen ska sprida sig. Jag hoppas av hela mitt hjärta och har aldrig önskat något så mycket som att mamma ska få må bra och att inte sjukdomen ska förvärras även om jag vet att det ändå tillslut kommer att bli så. Vill bara att det ska dröja länge länge. Vi barn, barnbarn och övrig familj samt vänner vill behålla henne hos oss!

Under detta år ska jag fortsätta att utveckla mig själv och försöka leva på ett sätt som är bra för både kropp och själ. Det jag kan påverka ska jag försöka påverka. Hoppas innerligt att jag kan ta upp ridningen och fortsätta ha bra relationer till de personer som är viktiga i mitt liv- Vänner och familj. Framför allt önskar jag mig och mina nära och kära hälsa och välmående!

Hoppas ni alla får ett nytt toppen bra år!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar