tisdag 16 mars 2010

Den stora frågan... den som håller människor vakna om nätterna eller får dom att vrida sig i mardömmar och får självaste Dracula att framstå som ett kramdjur till ett barn eller Hitler som en svärmorsdröm. Frågan som engagerar och berör en hel nation och som gång på gång är uppe i riksdagen och som är en av dom viktigaste valfrågorna inför valet 2010. Frågan är såklart varför bullens pilsnerkorv är så korta? Och varför bröden är så långa. Är det brödet som ska göras kortare eller korvarna längre? Som ni förstår finns det inget enkelt svar på denna fråga och jag är ledsen att behöva säga att jag inte har något.  Har förgäves försökt att få tag i mr Bullen men han är en upptagen man så mina försök till att få reda på sanningen har misslyckats. Ska givetvis underrätta er alla när och om jag får svaret till denna enormt stora och världsliga fråga. Tills dess gott folk kan jag bara ge er följande råd.

1) stoppa två korvar i samma bröd
2) bryt av en bit av brödet så att det får samma längd som korven
3) ät inte bullens varmkorv om det får dig att känna obehag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar