fredag 19 mars 2010

Man är väl vuxen....

Vet inte riktigt vad som hände och hur det gick till men helt plötsligt hade jag loggat in på Tradera. Nu vet jag att alla där ute håller andan och frågar sig...undrar hur många toppar hon nu köpt?? Som bekant brukar jag ha små trevliga paket på trappstegen utanför min ytterdörr lite nu och då. Tänkte faktiskt chocka er med att delge att jag just nu SÄLJER toppar och andra kläder. Hur bra är inte det så säg? Har så mkt kläder jag aldrig använder så då kanske man kan tjäna nån krona på det. Vuxet va! :)
Vad är egentligen vuxet? När har man blivit vuxen egentligen? Vissa människor verkar aldrig bli vuxna medans andra är vuxna trots att dom ännu är barn. Enligt mig är man vuxen då man...

1) pensionssparar
2) ser antikrundan och bingolotto
3) har konsum och icakort som man alltid kommer ihåg att dra
4) klipper ut rabattkuponger
5) matar ankor i dammen
6) förbereder morgondagens mat och kläder.
7) Har en sadelvärmare på cykeln
8) har ett sparandekonto där det faktiskt även finns en buffert.
9) hämtat det vita arkivet från Fonus och fyllt i det.
10) vägrar äta hårda godisar för att det kan lossna en flisa från tanden.
11) vår och julstädar samt putsar fönstrerna även mellan.
12) sorterar underkläderna efter färg
13) manglar
14 har en äkta julgran
15) får barn
16) sätter om blommorna.
17) vågar vara sig själv
18) Byter ut alla lampor mot lågenergi lampor
19) Börjar sina berättelser med " då jag var ung" och "på min tid"
20) Då man inte längre irriterar sig på gubbar med keps i trafiken.

Hur vuxen är du?? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar