söndag 14 mars 2010

Häst och hälsosnack.

                                                        Världens finaste kille!

Hade en mkt trevlig gårdagskväll! Erika, Pernilla, Andreas och jag var hos Matte, Maria och Felix och åt kinamat samt såg melodifestival och kommenterade varenda artist, låt, klädsel, frisyr, smink osv... precis som det ska vara då man ser melodifestival. Jag, Andreas och Pernilla var väldigt eniga om att det var rätt låt som vann och tydligen en stor del av svenska folket också. Sen vet man ju aldrig hur det går ute i Europa men är övertygad om att hon kommer göra sitt bästa och jag har en känsla av att hon blir bland dom 10 främsta.

Blev ganska sent och lånade en bok av Maria som jag såklart fastade i till klockan var över 02. Då jag väl hade somnat väcktes jag av telefonen 04 20 och därefter var katten igång... suck... höll aldrig på att somna om igen. 07:45 ringde klockan och steg upp för att åka och titta på dom regionala hopptävlingarna på ridskolan. Thåtte var sååå duktig (M också!) så dom blev placerade och kom 4a!  Man ser verkligen att han gillar det här med hoppning, han har öronen spikrakt framåt och ser så glad och nöjd ut.

Träffade på E och A i stallet och dom har också reumatism ( bland annat) så vi hade en hel del att prata om och skratta åt. Tror tjurighet är ett gemensamt drag för reumatiker i allafall för den yngre generationen för klagotanter finns det alltid gott om då man är inlagd. Fick höra många roliga incidenter och insåg att det nog inte bara är jag som är tokig :) E berättade bla om när hon varit inlagd på reumaten i 3 månader ( tror jag det var) och fick permiss. Vad gör hon?? jo hon åker såklart hem och rider medans hon fortfarande har två droppnålar kvar i armen/handen? och kommer tillbaka till reuma i betydligt sämre skick och fick sitta i rullstol sen i flera månader... hm......dom var visst inte så glada på avdelningen... konstigt....:) Tror faktiskt jag blivit klokare med åren och gör inte fullt lika galna saker som förut. Då jag var yngre så var jag bla med på en regional hopptävling med Mystic och var nyopererad i knät. Åkte såklart av på sista hindret och fick åka bår ut...inte bra och näää knät blev inte så bra heller. Kan  heller inte rekommendera att hoppa på kryckor runt 5,6 slingan på ormberget för man blir ganska trött i armar och axlar så nej- det går bort. Jobba natt på en vårdavdelning i rullstol är heller inget jag tänker göra om- var ju fn sämre än dom jag skulle vårda. haha :)

Men det är ganska svårt att ta det lungt då man längtat efter någonting länge och sen ser en möjlighet att göra det då man mår lite bättre. Man måste ju även få ha livskvalite. Jag är väldigt glad över att jag har remicade och att det ändå fungerar hyfsat. Lider med E som inte tål någon medicin och därför är jättedålig :( hoppas verkligen att både E och A snart få må bättre!

Hade tänkt vila en stund för är rätt sliten efter min obefintliga nattsömn. Insåg dock att jag i stället håller mig vaken och går och lägger mig tidigare. Hoppas bara jag kan slita mig från boken om hårdrocksbandet Mötley Crue. Herrejösses! Att dom lever är ett under! väldigt intressant bok!
Mkt bättre i luftrören också så det känns skönt.
Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar