tisdag 2 mars 2010

farväl!

Har varit en väldigt sorglig och tung dag idag. Vi har tagit farväl av våran zumo som nu har farit till hundhimlen. Zumo blev 9 år och har varit med oss sedan han var valp och levt ett gott liv och blivit bortskämd med kärlek och mat av min mor :) Zumo hade en helt otrolig personlighet och snällare hund får man nog leta efter. Ville han inte gå en speciell väg så satte han sig helt sonika ner och sittstrejkade. Jag och Anna var ute med zumo flera gånger och släppte honom lös så han fick springa i Hertsöträsk och det tyckte han var så roligt så att han vägrade bli infångad. Vi fick helt enkelt sätta oss i bilen och låtsas köra ifrån honom och då kom han springande :) Han var som en valp i sinnet hela tiden och tog skor, kuddar, täcken-ja allt han fick tag i och sen skulle man jaga honom och försöka ta tillbaka saken han tagit.
Han tog sina sista andetag i Öjebyn och blev matad med korv och leverpastej medans dom satte kanylen och sprutade in överdosen. Allt gick väldigt fort och smärtfritt. Önskar jag själv fick dö så då jag blir gammal- men jag väljer hellre choklad än korv....vi satt en lång stund med honom och tog farväl men det kändes inte som om han var kvar i rummet.... tror hans själ redan lämnat honom och var på en betydligt vackrare plats och helt utan smärta. Vill Tacka dig zumo för allt du gett mamma genom åren och även mig. Vila i frid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar