tisdag 16 mars 2010

imse vimse spindel.

Idag har det varit dag 2 av våran kurs. Bilden visar då vi har en bensträckare. Vissa bitar kändes intressanta medans andra delar inte innehöll någon ny information direkt och kändes självklara. Visst är det säkert bra att få uppdatera sig och bli påmind om saker man tidigare lärt sig men det känns inte lika spännande och ibland kan det vara svårt att hålla ögonen öppna. Jag och min kollega var nog alldelens för mätta och alldelens för trötta efter lunchen så vi spårade ur lite och fick några skrattanfall. Frågade min kollega om jag skulle få 1000 kr om jag helt sonika bara gick upp på scenen, tog en mikrofon och sjöng imse vimse spindel med världens inlevelse och sen vägra gå ner förrän jag sjungit klart. Jadå sa J- det får du! Frågade då om jag skulle få säga att jag just tjänat 1000 kr efter det jag sjungit klart men se det fick jag inte så då svek modet mig. Var nog lika bra :) hade väl aldrig fått gå kurs igen. hahaha. Undrar vad dom hade tänkt- dom andra 300 kursdeltagarna. En galen blondin som avbryter föreläsaren och snor mikrofonen och sjunger imse.. fniss.

På kvällen var det ridning på schemat. Kände mig irriterad och off då jag kom till stallet men som vanligt tar det inte många borsttag eller pussar på en mule så blir man genast på mkt bättre humör igen. Tänk om man kunde ha en häst i garderoben och ta fram och pussa lite på så fort man känner att livet känns mindre kul. Red Nogger och det gick helt ok. Han går lite bakom hand ibland och bromsar och jag vet hur jag ska göra då men har inte fysiken och orken till att komma tillrätta med problemet riktigt. Har fortfarande sååå trångt i luftrören så det är en ren pina att rida andningsmässigt och får man inte luft så är det en klar nackdel. Efter ridningen blev det lite mat på max med E.

Nä nu börjar desperata hemmafruar och sen längtar jag till att få läsa min bok. I Morgon blir det ett 26 timmars pass på jobbet med personalmöte om väldigt känsliga/jobbiga saker i gruppen så känns väl inte sådär jättekul att åka och jobba i morgon direkt. Men, men- saker måste lyftas fram för att kunna jobbas med. Efter jobbet på torsdag är det åter nån slags röntgen av lungor på schemat. Hoppas dom snart kan säga vad jag har och ge mig rätt behandling.
Ha det bra därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar