lördag 6 mars 2010

Linda-Bildoktor

Idag har jag varit riktigt manlig. Eller var det kanske min bror som var manlig?? men han är ju man. Så nu vet jag inte hur det blir. Jag och bror skulle åka till OK för att hissa upp bilen och kolla under. Då vi kom ut till bilen var den dödare än Elvis. Inte ett endaste litet livstecken. Blev till att börja ringa runt till tänkbara startkablarmänniskor och fick tillslut tag i J som var en ängel och kom och startade bilen. Tack! Körde runt ett tag för att batteriet skulle laddas och sen åkte vi till macken. Bror hissade upp the bil och påbörjade sin undersökning för att kunna fastställa diagnos. Felet satt i bromsen/bromsarna? höger fram som på nåt sätt blivit skadad och intryckt... tror jag vet vid vilket tillfälle detta hände- men det har jag pratat tyst om :)  Fredrik böjde då till mojängen (vad det nu hette) och sen gick bilen myyyyyyyycket bättre och det luktade ej bränt längre och den var betydligt piggare. Nåt med bromsen hade alltså legat på på ett sätt som inte var bra. Behöver dock inskaffa nya bromsbelägg/skivor ( tror jag det var) samt att bilens nästan samtliga behållares innehåll var på minimi nivå så måste köpa lite oljor och vätskor och fylla på. Blir Mekonomen direkt- det är Karin  nån dag här.

Jag i min tur upptäckte en oerhört tillfredsställande och rolig sak- Högtryckstvätt! Jädrans vilken grej. Var dock väldigt oförberedd på trycket det var i den så höll på att falla baklänges då jag först satte igång den. Men sen kunde bilen inte bli ren nog. Hade nog stått där ännu om inte våran tid i verkstaden på en timme började ta slut. Hann också dammsuga den invändigt och ta ut alla mattor och spruta med högtryckaren, såå skojsigt! Träffade även Steve med den enormt stoooora sonen där. Var inte han typ nyss 5?
Bror for på hockey och jag skottade parkeringen- tungt med luftrörskattar och bihåleinflammation så var helt slut efteråt. Vilade lite och åt chili och sen åkte jag och solade samt handlade. Nu har jag varit nostalgisk och lyssnat på Nordman, dom är sååå bra. Var längesen jag lyssnade på dom. Nu har jag just öppnat en flaska gott rött som jag avnjuter och sen vet man aldrig vad som händer. Ena delen av mig vill gå ut och träffa folk och rocka loss och spana lite medans den andra delen vill vila och se melodifestival och mysa. Vet inte vilken del som kommer vinna ännu, vet bara vilken del som kommer må bättre i morgon. Den som lever få se :)
Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar