måndag 29 mars 2010

Det blev måndag tillslut och mammografi i Sunderbyn. Dom såg mkt riktigt en knuta men den satt så långt in så det hade varit omöjligt för mig att känna den. Knutan satt på exakt samma plats som för 6 år sen och då var det ingenting så läkaren var nästan säker på att det inte var nåt nu heller :) antagligen en bindvävsknut.
Dock gjorde hon en biopsi för att vara på den säkra sidan. Fick bedövning och sen tog hon biopsi med en väldigt låååång nål. Har aldrig sett så lång nål förut. Var nog jädrans bra att vara bedövad tror jag! Trodde hon bara skulle ta ett prov men se inte det... hon gjorde om samma sak tre gånger och det kändes lite sista gången. Varje gång hon tog provet så small det högt och även om hon förberedde mig för varje smäll så hoppade jag till varje gång. Men det gick bra och läkaren tyckte jag såg väldigt lugn och cool ut så förklarade att jag är rätt van vid nålar och att bli stucken men kanske inte just i bröstet :) Får svar om ungefär 3 veckor.
Hade planer på att träna styrke idag men se det fick man visst inte efter en biopsi. Var ju tur jag frågade för själv hade jag väl inte haft vett att tänka ut det :) Så blir lugna aktiviteter idag med en promenad och bokläsning.

Kanske borde varnat känsliga personer för nålen :) Hoppas du ej har svimmat P!

Dagens Aforism : Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar