söndag 21 mars 2010

GRRRR

Brukar ha ganska lång stubin då det gäller saker och ting samt stort tålamod med människor och deras olikheter samt personligheter. Det tar länge innan det blir för mkt för mig och att jag reagerar samt " vaknar" men nu har jag verkligen kommit till en gräns. Känner mig fly förbannad, irriterad, less och uppgiven just nu och det beror på en människa jag dessvärre måste ha omkring mig. Har läst någonstans att då man är arg på och retar sig på en person så har den personen något man själv vill ha och saknar i sin personlighet. Jag kan inte komma på någonting i denna persons personlighet som jag vill ha! bevare mig! Jag kan fn inte förstå hur man kan uppträda och agera som personen i fråga gör och att man inte själv inser hur otrevlig, falsk och totalt egocentrisk man är. Hur man så totalt kan vända och vrida på allt så att det passar en själv och inte ta någon som helst hänsyn till andra och andras behov. Skjut mig någon om jag någonsin blir sån! Jag har def inte valt att ha personen i mitt liv eller närhet men nu är det dessvärre så att jag måste det. Tar oerhört lång tid för mig att bli arg men jag tror att jag snart kommer att explodera och det kommer inte att bli en liten explosion. Hoppas taket håller och husen står kvar!
Kan tillägga att jag varit såå pedagogisk och tänkt att uppförandet kan bero på än det ena och än det andra men nej... det håller inte hur länge som helst och det är inte acceptabelt att uppträda illa mot andra och nu pratar vi flera år. GRRR

Nu har jag kommit hem från jobbet och har ledig dag i morgon. Då ska det solas, tränas, städas och ta prover inför droppet. Läst ut min bok som var helt suverän så nu måste jag hitta ett nytt offer. Helt inne i en läsarperiod just nu, älskar att försvinna ut till andra världar och verkligheter en stund.
Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar