torsdag 4 mars 2010

Rodeo och Gällivaretripp.

Hörde på nyheterna att Thåtte blivit en rodeohäst. Det var sannerligen inte illa. Tror dock ryttaren på rodeohästen inte var lika road. " fniss" Han hade visst ägnat sig åt blandade småhopp i snöstormen så än är det lite liv i den vite springaren. Pratade med ryttaren som var en aning traumatiserad. Ska ta ett snack med honom P! Han kan ju inte bete sig hur som helst.
Har just kommit hem från jobbet via mamma och idag var det bättre med henne. Handlade lite godis, skvallertidning, must och andra nödvändiga provianter åt henne som man behöver ha hemma då man lider av brustet hjärta. Var riktigt tomt och konstigt att inte bli mött av en halvgalen glad hund i dörren.

Min bil är nu riktigt sjuk så det går inte att blunda längre. Han måste verkligen få medicin av nåt slag. Känns som om något släpar och bromsar under den. Min gulliga lillebror ska hissa upp honom på Lördag och förhoppningsvis kunna ställa någon diagnos. Han ska få pizza som tack ;)

Nu är det lediga dagar från jobbet igen. Fick ett samtal idag från Gällivare där F-kassan har sitt team bestående av sjukgymnast, arbetsteraput och läkare. Ska dit från tisdag till onsdag till veckan och bo på patienthotellet där och bli " utredd". Tycker jag är utredd otaliga gånger och det enda som behövs reda ut är håret och förstår inte varför teamet i Sunderbyn kan göra den bedömningen? jaja... kan ju vara trevligt att åka tåg och få en minisemester och bo på hotell en natt :) Har inte åkt tåg sen flintas tid då man hade dinosaurier som husdjur. Nu för tiden har man visst inte ens en tågbiljett att visa herr konduktör utan ett sms!? som biljett.... fast det kanske varit så länge- vad vet jag som är från landet?

Nä nu blir det till att sova lite middag. Sovit dåligt tre nätter nu och det känns. Hade tänkt träna en sväng men fått så konstigt i knät på ett sätt jag inte brukar ha. Det hugger till och smärtan är ganska intensiv ett tag och så haltar jag fram en stund och sen blir det ok igen och så håller det på. Knät brukar ju svälla upp rejält ibland och den smärtan är jag van men detta är på insidan av knät och känns inte alls som det brukar-måste nog ringa till reumatologen i morgon. Hade velat ut i det fina vädret men är ju inte så bra om jag är typ 3 km från hemmet och det blir sådär i knät. Har ju inte råd med taxi hem :) Men lite styrke kanske man kan köra ändå om jag nu helt plötsligt skulle börja dansa av energi men tror inte risken är så stor.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar